ZZzzZzZZZzzzzZ

Usch vad trött jag är.. Skoldagen har faktiskt varit väldigt intressant, hade 2 föreläsningar på förmiddagen. Den ena om sjuksköterskeyrkets uppkomst och den andra om vad som förväntas av oss som sjuksköterskor, det blev en del snack om etik och patientrelationer också.
Efter lunch blev vi indelade i våra seminaregrupper och spenderade därefter ca 40min att intervjua och presentera varandra inför gruppen, verkar som jag hamnat i en helt okej grupp och det ska bli kul att börja arbeta i gruppen på fredag, då vi börjar med första inlämningsuppgiften i detta moment också. Vi fick denna lektion lärarfri då våran lärare lämnar salen 5min in i seminariet och kommer sedan bara förbi en snabbis och säger att vi får klara oss själva då en elev blivit sjuk och att våran lärare behövdes till hjälp, tråkigt för eleven men det var då perfekta platsen att bli sjuk på..
Och eftersom det nu börjar bli lite bråttom med boken för detta momentet gick jag idag in på akademibokhandeln och beställde den, då den inte finns kvar i någon av bokaffärerna som samarbetar med skolan.. De sa att dom borde få in den innan fredag..:)
Idag var även andra dagen jag och min käre roomie gick hem från skolan, det blir en promenad på ca 45min och är helt perfekt då jag inte kommit igång med träningen än. Vi tar nu bussen på morgonen och promenerar hem och så blir det lite billigare också innan jag skaffat SL kort, måste bara vänta på att få bli medlem i kåren först, inloggningarna krånglar lite nu i början..
Blev en liten skypedate med J nu på kvällen också, verkligen jättekul att se honom igen men usch vad jag saknar honom.. Men ska verkligen spara pengar så jag kan åka till USA i sommar och hälsa på lite..
Nej nu är det dags för sängen, föreläsningarna börjar kl 9 imorgon och det gäller att vara utvilad så jag håller mig pigg och alert, detta kommer nämligen på testet..
Godnatt och Sov Gott!

Kommentarer
Postat av: Belle

Ahhh gumman du har börjat blogga igen! Yeeyy nu ska jag läsa, men har bara tid att läsa din blogg, det ska jag prioritera hhaa. Har ingen tid att blogga eller läsa bloggar just nu med lilla Kadien busy-body! Herrguud va din systerson far runt! Puss

2012-01-21 @ 06:36:17
URL: http://throughisaseyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0