Måndag igen!

Kan inte fatta att det redan gått 2 veckor sen skolaan startade, gått sjukt fort.. Nu vill jag bara att tentan på onsdag ska vara över så vi äntligen kan börja med momenten som handlar mer om sjuksköterske yrket..

Helgen var jättekul.. I fredags försökte jag och N att ta oss in på Södertörns högskolas kår, eftersom de hade privat stand up uppträdande av Björn Gustavsson och Kodjo, helt sjukt!! men inte fick vi komma in heller, nej man var tydligen tvungen att antingen gå på Södertörns eller känna nån som gör det.. :( Vi hann iaf se Kodjo komma upp från pendeln innan vi gick till och handlade lite onyttigheter och sedan hem till N och kollade film.
Kom hem runt 3 på natten, gick och la mig och sen upp igen kl 7.. Vi skulle till kårhuset i Solna och käka frukost innan en heldag i City, det var dags för inspark.. Jag och N hamnade i sjukgymnasternas lag eftersom det bara var 4 st från våran klass som dök upp..
Vi lyckades efter många om och men att ta oss till final, men det räckte tyvärr inte till vinst.. väldigt tråkigt faktiskt, vi var verkligen sjukt duktiga..;)

Slutade dagen vid 14, då vi fick åka hem och göra oss iordning inför kvällen då det var dags för den stora Amphioxgasquen, en av de 2 största sittningarna på KI varje år. Vi hade temat Oscars galan, det var skitkul.. dom visade random videoklipp och tog upp ovetande folk från borden som vinnarna i kategorin, sen var de tvugna att gå upp och hålla tal..haha plus massa annat skoj..
Efter 3 rätters middag fick vi äntligen gå till kårhuset (där de älder årskurserna hade sin middag) och skulle genomgå ritualen för att bli antagna till Medicinska föreningen innan vi kunde festa loss natten lång..;)
Väldigt lyckad kväll även om jag nästan måste erkänna att förra helgens sittning var snäppet roligare (det var så mycket folk överallt så vi tappade bort varandra hela tiden och dessutom var dansgolvet överfullt)..

Idag har jag varit duktig och spenderat heeeela dagen i skolan och pluggat med några kompisar.. tentan närmar sig med stormsteg..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0