Första skoldagen avklarad!

Jag är så sjukt trött, tror jag måste vänja mig igen vid att sitta still i timmar och lyssna på föreläsningar och idag räckte det med info om skolan i ca 20 min innan jag kom på mig själv sitta och nicka.. Men rycktes upp när våra faddrar och festkommiten kom inspringande och började prata om lite roligare saker, som sittningar, lekdagar och after school pub..
Fick varsin baguette och lite rundvandring på campus innan det blev dags att sätta igång med första momentet i första kursen.. fick dessutom reda på att vårat första examination är om 2,5 veckor.. puh ingen mjukstart här inte..
Lite roligare var att vi ska ut på fältstudier redan v 9 och ska då få gå ut på något av de stora sjukhusen i sthlm, det ska bli superkul.. Vi ska faktiskt ha i princip alla praktiker på något av sthlmssjukhusen och våra lärare placerar ut oss, så det är skönt att man slipper tänka på sånt..:)
Har även hunnit med att laga lite mat och fixat matlådor och beställt lite böcker.. 2100kr fattigare men 5 böcker rikare om några dagar..
Nu måste jag faktiskt sova lite så jag orkar hänga med på föreläsningarna imorgon så jag kan börja förbereda mig inför examinationen.. måste även gå till bokhandeln och köpa boken till detta moment, hinner inte beställa och alla fick en liten chock idag när de berättade att vi ska ha moment 3 först och därför behöver boken till denna typ igår..
Fint besked till alla som köpt 10 böcker till moment 1 och 2 när nu vi inte ska ha dessa än på några veckor..
Ursäkta att all text flyter ihop men det blir så när jag bloggar genom google chrome och det är den enda webbläsaren som fungerar på min dator just nu..
Godnatt!
En liten bild på Campus, huset rakt fram är där vi har de flesta lektionerna.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilken tur att du börjat skriva igen! Annars hade jag strängt tänkt påpeka att det vore dags nu;)

2012-01-17 @ 16:23:32
URL: http://lilu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0