Verksamhetsförlagd utbildning

Första dagen på VFU och jag kom 30 min försent, det var växlingsfel i tullinge vilket resulterade i att det inte gick ett tåg från Huddinge på 50min.. perfekt att komma försent första dagen..  Det var ändå en helt okej dag är på Kardiologen på Södersjukhuset och det är väldigt intressant, även om idag inte var en helt vanlig dag.. Det var nämligen kräksjuka på avdelningen så vi var väldigt begränsade i hur vi fick röra oss.. Vi fick inte ha någon kontakt me de smittade patienterna vilket jag tyckte va jätteskönt, även om man har skyddsutrustning vill jag inte utsätta mig i onödan.
Fick vara med på några blodprover och medicineringar annars var det bara vanliga omsorgsarbetet som gällde.. 
Imorgon jobbar jag kväll 14-21.30 så då får man se lite hur det är att jobba kvällar också, har en känsla av att det kan bli lite segt, men då kanske man har möjlighet att sitta ned och prata lite mer med min handledare..

Till helgen blir det en tur hem till Dalarna, Siri fyller år och det ska ju såklart firas..:)
Hon fyller faktiskt år idag, så STORT GRATTIS på födelsedagen Sliri <3  



Hoppas du har en bra dag snygging!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0