Borde nog lära mig planera

Har haft en bra dag idag, köpt biljetter till festen på lördag, hämtat ut en bok som ska användas till tentan, promenad i det underbara vädret, skypedate med en saknad vän och fått ett gulligt mejl av min värdfamilj i USA, har däremot inte pluggat nästan nåt alls fast dagen var schemalagt som självstudiedag och jag har en tenta att lämna in om 1,5 veckor + lite annat smått och gott som ska förberedas inför fältstudien nästa vecka.

Jag är ändå inte speciellt stressad även om jag borde ha förberett mer inför tentan men jag vet att jag får det gjort i slutändan iallafall, men är det nåt jag måste lära mig är det hur jag ska planera mina studier. Men antar att det också kommer allt eftersom.. 

Fick hjälp av D igår att förbereda några frågor till intervjun vi ska ha med sjuksköterskan vi ska gå bredvid hela nästa vecka, bra att ha nån som jobbar inom vården som kan tipsa om vilka frågor som är aktuella inom sjukvården nu. Känns som man måste ha några "killer" frågor så intervjun blir lite intressant, vill ju kunna göra ett sånt bra arbete som möjligt.

Har kommit igång och tränat lite också, även om det bara hunnit bli 3 pass än så länge så ska jag verkligen försöka hålla i detta och iaf göra några gympass i veckan och även börja promenera hem från skolan nu när vädret börjar bli lite bättre. Lyckades ta på mej fel skor idag när jag åkte till skolan så fick ett saftigt skavsår på hälen när jag gick hem, inte alls bra.. Hade tänkt följa med A till Solna och dansa nu på kvällen, men tack vare skavsår och pluggångest stannade jag hemma, även om jag ångrar mej lite nu.. Och nu måste jag vänta ytterligare 2 veckor eftersom jag går kvällspass bägge dansdagarna nästa vecka..:(

Nej nu ska jag försöka läsa lite innan Revenge börjar, har fastnat helt i den och Sons of Anarchy..

 




 




Kommentarer
Postat av: Linda

Jag kommer hem om typ 2 v! Då ska vi ses!! Jobbar du nåt? El bara plugg? :)

<3

2012-02-26 @ 13:48:42
URL: http://lilu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0