Tornado!!

Ja mycket ska man vara med om under tiden här.. Idag kom min VM hem och sa att en Tornado skulle dra in över New England mot kvällen.. USA har ju haft en hel del Tornados senaste tiden och det är hemskt hur många människor som har fått sina liv förstörda eller/och tagna ifrån dem.. Och jag sörjer verkligen med dom, moder nature har verkligen ett busy år i år..
Tornados hör verkligen inte till vanligheten så här norrut ut, men som sagt, ju mer vi förstör detso mer slår våran jord tillbaka. Morfar sa att senast det var en tornado i New England var når han var barn, för sisiodär 60 år sedan..

Hursomhelst så slog vi igång tvn och följde uppdateringarna slaviskt, Tornadon gick över Springfield och sedan mot Boston, och Framingham ligger precis mittemellan så vi väntade med spänning hur det skulle slå till vid oss.. När det blev dags för Framingham, sa dom att Tornadon inte slagit i mark ännu, och att den börjat sprida ut sig mer, vilket resulterar i att det som fanns kvar av Tornadon var nu bara ett stormoväder, men dom uppmanade ändå att stanna inomhus och att man skulle hålla sig ifrån fönster.. Jag och Emilia tog detta tillfälle i akt att dra till bion och kolla på Bridesmaides (underbar film, om ni ej sett den, GÖR DET!)
Någonstans under filmen började det åska så in i bövelen så det hördes ända in i biosalongen, och tydligen drog storm #2 in, denna var tydligen något starkare, även om Bostonområdet klarade sig hyvsat bra så gick det värre i Springfield där ett 30tal människor blev skadade och 4 st är rapporterade döda, vilket är jätte sorgligt.. 
Hade fått ett sms av min VP under filmen, att hålla mig inomhus tills stormen dragit förbi..

Nu är den iaf förbi och det var helt vindstilla oh regnade inte ens längre när vi lämnade bion, blixtrade gjorde det dock, en i sekunden som lös up hela himlen.. väldigt faschinerande måste jag säga..


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0