Snöstorm på ingång..?

Nu är det dags igen, vinter med knappt någon snö och så fort det kommer lite blir det kaos direkt..
Under natten väntas en ny storm komma in över Massachussetts dom har redan stängt ner skolorna och uppmanar alla som inte jobbar inom emergency yrken att jobba hemifrån..
Kom nyss hem från Starbuckshäng med några andra aupairer och inte en snöflinga så långt ögat kan nå, men antar att det visar sig imorgon när jag vaknar.
Alla tre barn hemma imorgon känns lite jobbigt men har VM hemma också så det ska väl kunna gå att hållas under kontroll. Idag var en jobbig dag på många sätt, då jag hade flickorna hemma hela dagen och dom var inte på det hjälpsammaste, gladaste humöret lägg på att dom inte ville sova middag så har ni min dag. Dom har verkligen gått in i någon slags 3års trots, ifrågarsätter allt jag säger till dem och attityden ska vi inte ens prata om, det tog mig 30min att få på dem ytterkläder för att kunna gå ut och leka och sedan ytterligare 30min att ta av dem sen när vi kom in.. Tog med dom till Gallerian på lunch och lek, men höll nästan inte med att få med dom hem igen.. påminn mig att aldrig skaffa tvillingar ;) och jag vill aldrig mer höra föräldrar med bara ett barn klaga..   
När man klätt på ett barn och ska sedan ta nästa, är första barnet redan i full gång med att ta av sig kläderna igen..Puh!

Annars har jag fått några intressanter på Pixie, nu gäller det bara att ha tid att ringa alla imorgon och försöka ta reda på vem som är den bästa matchen.. Men det känns skönt att det händer något.


Kort från Nyår och som absolut inte har något med inlägget att göra




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0