Nyårsafton..

Hade en helmysig dag me hela familjen.. massa bus med barnen innan hela familjen gick ut på baksidan och åkte tube, byggde snöfigurer och gjorde snöänglar..

På eftermiddagen gjorde jag mig iordning och åkte till Emilia, helt utan planer för kvällen.. Vi hade funderingar på att gå ut men biljettpriserna låg runt $60-70, vilket vi inte direkt var beredda att betala för endast inträde så planerade om och beslutade oss för att bara ha mysmiddag hemma hos Emilia och sen åka in till Boston lagom till 12slaget för att titta på fyverkerierna.. När Edith kom förbi lagom för middagen berätade hon om en hemmafest vi kunde åka till istället.. och så blev det.. Vi lyckades dock inte ta oss ifrån huset i tid och resultate blev att vi firade 12 slaget på tunnelbanan på väg till festen..haha

När vi väl lyckats ta oss till festen efter många om och men med dåliga vägbeskrivningar var kl 12.30, och där började festen för oss.. Vi hade det riktigt trevligt och fick skjuts hem vid 6 tiden av några trevliga killar vi träffade på festen..
Väl hemma vändes snabbt en lyckad kväll till en mardröm när vi märkte att min bil saknades.. Fick snabbt reda på att nån brud kraschat in i min bil så polisen hade varit tvungen att bärga den då den inte var körduglig.. Massa tankar for genom huvudet, var det en hit and run? skulle jag bli delskyldig till kraschen för att jag parkerat olämpligt?

Fick som tur var reda på så fort Emilias familj vaknat att tjejen som kört in i mej fanns kvar på platsen när polisen kom och att hon tagit på sig hela ansvaret.. Vilket innebär att vi inte behöver betala något alls..
Hela gårdagen gick iallafall åt att försöka få tag på polisrapporten, prata me försäkringsbolaget och åka för att undersöka skadorna på bilen och hämta ur alla personliga ägodelar..
Imorgon blir det nu därför att hämta ut en hyrbil så jag kan ta mig runt medan vi väntar på svar från verkstaden.. om det ens är värt att försöka lagen den eller om den ska skrotas.. Min kära lilla bil.. =(

                                     
                     Fronten, även lycktorna bak är krossade, bumpern bak är lös och bakrutan borta..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0