I Maddes och Emilias huvud

Jag älskar verkligen Emilia och är så glad att hon kom hit och tog över efter Isabell. Vi har så underbart roligt tillsammans och det klickade på en gång, och det finns ingen jag hellre spenderar mina sista månader i USA med..

Emilia är en så kallad dietprovare, hon kör stenhårt på en diet i några veckor, ger den inte de resultat hon vill provar hon en ny. Just nu är hon Vegan och jag är oerhört imponerad av henne, av hennes styrka. Jag kan inte förstå hur hon har den självdisciplin att avhålla viss mat under en period, även om hon inte själv håller med.

Vi pratade om hur omöjligt det är att avhålla någonting när man förbjuder sig själv att göra det.
Varför är alltid förbjuden frukt mer lockande än tillåten, och speciellt då den förbjudna i många fall inte ens ger dig den tillfredställelsen du hoppast på?

I detta fall pratar vi mat och sötsaker men det fungerar likadant i de flesta kategorier.
Varför är godis och fett det enda jag tänker på och måste ha, även fast det egentligen inte är det jag vill ha?
Varför har mat en sådan makt över oss, när blev det så? när gick mat ifrån att vara ett nödvändigt ont till att vara något som styr våra liv?


mumsiga lunchen som våran 4 july kock lagade till oss..


Kommentarer
Postat av: Emilia

Åååh Maddie! du e så underbar! världens sötaste :)

du fattar inte hur glad ja e att ja träffa dig här, vad fan hade att mig till utan dig?

tack för att du finns :)



Love <3

2011-01-26 @ 20:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0