New York, New York

Skulle ta bussen från Framingham kl 4.30, men som vanligt var den försenad så 45min senare lämnade den stationen.. Efter ett stopp i Springfield och ett i Hartford närmade vi oss äntligen NYC.. Kom fram runt 10, 30min efter beräknad tid, Isse kom och mötte mig och vi begav oss till Pennstation för att äta och vänta på att Kev skulle sluta jobbet så vi kunde ta sällskap hem.

Tågresan mot Long Island var underbart underhållande då jag och iss garvade halvt ihjäl oss åt Gud som haver barnen kär har du någon ull.. haha underbar bok det där..
Väl hemma blev det lite snack me mom, dad och Liana innan det blev dags för sängen, vaknade ganska tidigt på lördagen och vi gav oss iväg till ett Dining för frukost innan jag hoppade på tåget tillbaka till manhattan för att möta upp Emilia och Edith som kom med bussen från Boston.

Vi tog taxi till Hostelet som var av den skabbiga modellen, men billigt så det var det värt..
Efter att ha lämnat väskorna gav vi oss iväg ut på stan för shopping. Tog tunnelbanan till Time Square och där blev vi kvar i flera timmar på Forever 21, det tar ju lite tid att gå igenom 4 våningar..
Efter shoppingen var vi trötta och hungriga så begav oss tillbaka till Hostelet för att fixa oss inför kvällen.
Efter sen middag och några frozen drinks på Dallas BBQ tog vi taxi till Webster Hall.
Har aldrig varit där förut men några av mina kompisar har pratat om det så tyckte det var dags att prova på det själv, och vilket ställe sen då.. 4 våningar med olika musikstilar och shownummer på varje våning, vi dansade hela natten lång och träffade på sjukt sköna människor.. Var tillbaka på hostelet vid 5 tiden och däckade i sängen direkt.

Vi var tvugna att checka ut kl 11, och efter att ha dumpat väskorna på busstationen gick vi upp till Rockafeller center för att åka skridskor men efter att ha sett priset så stod jag och Edith över och agerade kamerateam åt Emilia när hon äntligen visade sina skills som konståkerska.. Sjult imponerad måste jag säga och hon såg ut som en riktig isprinsessa, när hon åkte omkring och gjorde små piruetter och hopp.. När dom sedan stängde isen för rengöring åkte ett par ut, alla trodde dom bara skulle ta kort men så plötsligt går han ner på knä och friar.. Hur gulligt som helst och alla applåderade och skrek..
På väg tillbaka till busstationen åt vi lite soppa på Au bon pain innan det var dags för avfärd mot Boston igen..




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0