skam den som ger sig

Nar jag akte till USA forra aret i September, pa den tiden min kare syster fortfarande jobbade pa MACY'S skoavdelning, tog hon med mig dit en dag for att kopa hogklackade skor med argumentet "Om du ska flytta till USA under 1ar maste du lara dig ga i hogklackat, annars slapper dom inte in dig pa clubbarna.." Ni som kanner mig vet att jag absolut inte ar den sortens tjej som anvander hogklackat.. av 2 anledningar
1. med mina 176cm ar jag redan tillrackligt lang aven utan de dar extra centimetrana
2. Jag stukar fotterna nar jag forsoker
 
Men sagt och gjort, hon slapade med mig och sag till att en kille hjalpte mig plocka ut 2 par skor som hon sedan kopte till mig, ett par bekvama (?) som jag var tvungen att anvanda pa brollopsfesten och ett par som skulle bli min utmaning "Nar du lart dig ga i dessa, kan du ga i vad som helst" lod motiveringen..

Jag har lart mig till viss del att ga i hogklackat, om man fuskar lite, du vet gar i flipflopsen fram till clubkon och sen slanger man pa sig klackarna medans vakterna vantar, man blir inslappt och sa gar man pa toa och satter pa sig flipflopsen igen.. men aldrig larde jag mig ga i mina mardromsskor, jag tillochmed gav tillbaka dem till syrran nar hon var har och halsade pa senast, visst jag alskade dem men det var ett mission impossible och jag visste att min syster kommer ge dom ett bra liv..

Hursomhelst har jag kommit pa mig sjalv att alltid ga och snegla pa hogklackade skor, onskandes att jag en dag ska krympa och lara mig ga i dem men fram tills dess sa ar det dessa mittimellan skor som galler..

   

mitt senaste inkop och jabaralskarom


Kommentarer
Postat av: Cissi

Ville bara önska dig en trevlig onsdag! =)

2010-09-15 @ 05:49:53
URL: http://cviklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0