Kan inte vara tyst längre..

Har följt med en del i valdebatten i Sverige och jag blir bara mer och mer frustrerad, måsta få skriva av mig annars exploderar jag.
Jag röstar blankt när jag röstar, dels för att jag inte är 100% insatt och har därför inte koll på partierna står i alla frågor men också för att i mina ögon så är inget parti 100% för vad jag vill stå för. Jag håller med alliansen att minska bidragen, uppmuntra folk att jobba, uppmuntra företagen att anställa.. Det finns alldeles för många människor som lever pa bidrag fast dom inte behöver, men om man faktiskt inte kan jobba, eller är arbetslös och verkligen försöker få ett jobb men ingen vill anställa dig så måsta du kunna få hjälp, det är en rättighet i Sverige.

På ett sätt är det bra att sverige är svensson, alla ligger pa samma lön, det finns inga egentliga gap i samällsklasserna vilket gör att folk är varken rika eller fattiga utan alla är lagom i landet lagom.. Men och andra sidan så blir inte folk motiverade att studera och jobba hårt då det ändå inte lönar sig, 1,5 år för att bli undersköterska motiverar inte folk att plugga till 3 år till sjuksköterska när lönen är densamma när det börjar jobba. 
Självklart ska du ha en ärlig chans att tjäna pengar men och andra sidan är jag rädd att Sverige kommer bli som USA, där det är stora gap i samhällsklasserna, genom privatisering höjs priserna.. Jag är rädd att hela våran välfärd kommer att äventyras, privatskolor, privatkliniker då försvinner självklarheten i samma utbildning och vård för alla och bara dom med pengar kommer att ha råd vi andra får nöja oss med halvdan utbildning och den enda sjukvård du kan få är genom vårdcentralen.

Nu till SD, jag vet inte ens vart jag ska börja.. Dom är smarta, visste precis när dom skulle slå till och hur dom skulle göra för att få stort stöd, det skrämmande är att alla visste vad som var på väg att hända men ingen gjorde något åt det. Allt som hade krävts var att ett, bara ett av de andra partierna hade tagit upp invandrarfrågan så hade inte SD varit i riksdagen nu (nu är det ju egentligen inte så farligt då de egentligen inte har någon makt, men vi måste få bort dem till nästa val).
Sverige har genom sitt försök att vara alla till lags, trampat sina egna invånare på tårna.. Vi måste först och främst se till svenskarnas behov, sen kan vi hjälpa andra nationaliteter..
Jag är för invandring, för religionsfrihet, för kulturmixar, allt detta berikar Sverige, men vi ska inte behöva ge upp våran kultur, våra seder, våra traditioner så den dagen vi slutade ha skolavslutningar i kyrkan, sjunga nationalsången, bära blått och gult och vara stolt över att vara svensk, den dagen gjorde vi sverige till ett främlingsfientligt land.. Det är inte invandrarnas fel, det är politikernas och medias.
Jag hoppas innerligt att politikerna lär sig av sitt misstag och tar tag i frågorna dom undviker innan nästa val, om inte måste vi svenska folket tvinga dem att göra det. Vi måste få vara tillåtna att prata om problemet utan att bli kallade rasist. Först då kommer vi kunna komma fram till en lösning.

Det är det här jag menar, en av Sveriges största humorbloggar, som dessutom drivs av en tjej som inte är svensk medborgare blir attackerad för ett inlägg som detta.. Seriöst, hon är ju störtskön..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0