Pepparkaksbak och glögg..

Lååång dag idag, då M är sjuk och då stannade båda flickorna hemma från skolan, vilket resulterade i att jag blev hängandes med ett överaktivt och ett underaktivt barn hela dagen och dessutom missade mitt energipiller Zumba.. minus och minus blir aldrig ett plus, men någonting hände på eftermiddagen.. Kan ha varit att min VP kom hem från CA eller att jag fått lite energi från annat håll men eftermiddagen blev riktigt mysig och alla tre barnen var på underbart humör. Här gäller det att smida medans järnet är varmt tänkte jag och slängde fram pepparkaksdegen som legat och väntat i kylen på att få knådas och tillagas.
Riktigt mysigt om man bortser från mjöl och pepparkaksformer överallt, och när kakorna var tillagade värmde jag upp glögg att avnjuta dem med.. mumsfilibabba och oj vilket svensk jullängtan jag fick..

Bara 5 dagar kvar tills jag sätter mig på flyget mot Svea rike..

Nu på kvällen blev det först julshopping och middag på California Pizza Kitchen med Emilia och Ale för att sedan avrunda den trevliga kvällen åkte vi hem till Ale och kollade på film.
Känns sjukt konstigt att dessa 5 dagar är de sist jag har med Ale, när jag kommer tillbaka från Sverige är hon borta för gott.. eller ja iallafall tills i sommmar när hon lovat komma och hälsa på igen.. Det kommer bli så tomt utan min Crazy Chica..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0