Thunderstorms..

Idag kom det forsta askovadret hit, det har varit en hel del runtomkring men aldrig drgit in over Cape forens idag..
Det regnade, blaste, askade och blixtrade i nagra timmar, men har ar det inte direkt som i Sverige, eller iaf som jga e van me..


Alltid i Sverige nar det var ovader sa stangde man av datorn och tvn, undvek att prata i telefon och var man hos mamma sa drog man aven ur strommen till alla elektroniksaker man kunde hitta (bara utifall blixten skulle sla ned)..
Jag vet inte om detta var ett overdrivet beteende eller om amerikanarna underskattar blixten eller om USA faktiskt ar mer utvecklat an sverige (vilket jga betvivlar), men hursomhelst.. Askovadret drar in, mitt i lunchen och vi springer ner pa starnden och samlar upp alla saker vi har liggandes overallt, springer in och fortsatter som vanligt..
Barnen tittar pa tv, mamman sitter vid datorn och telefonen gar varm..
jaha, inga atgarder har inte..
Nar vi var i Chicago, lat till och me foraldrarna sina barn leka under traden (detta ar total okunnighet, sa mycket vet jag iaf) men anda..

Jag och min Isabelle disskuterade detta och hon sa att aven hon disskuterat detta me hennes man och det han sa va; Men alla hus har ju askledare..

Nagon som har battre koll pa detta an mig, far garna skriva en rad.. Allt jag vet ar att jag inte riskerar min dator, sa den far fint vara avstangd och stromlos nar molnen leker kull dar uppe..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0