Mer action..

Idag nar jag tog barnen pa en strandpromenad sa gjorde vi tva hemska upptackter..
Nu maste jag forst bara forklara hur det ser ut harnere.. Vi bor alltsa vid havet, men bakom varat hus gar det en a.. sa vi har alltsa vatten pa bagge sidorna av huset.. och foljer man stranderna sa mots an och havet.

sa vi borjade promenaden pa a sidan men pga valdiga vagor och hogt tidvatten igar sa e stranderna ganska ackliga nu, massa sjogras och skit..
Sa vi gar dar, barfota och pratar och leker, jag tittar pa sanden och ser massa hal overallt, lite konstigt tankte jag men sa brydde jag mig inge mer om de forens jag sag lite langre bort hur hela stranden rorde sig..
I dessa hal bor det tydligen sma krabbor.. Jag ser alla skrackscenarion du kan tanka dig framfor mig och skyndar att skicka barnen upp over sandbanken sa vi skulle komma till havs sidan av stranden, sagt och gjort..

Vi fortsatter varan promenad och plockar snackor och sjunger, nar H plotsligt ropar "kolla dar".. jag tittar och vad ser jag... EN DOD SAL uppskoljd pa stranden! Fuck fuck och ater fuck.. sal=vithaj var allt jag kunde tanka.. forsokte halvhjartat overtala flickorna att det var skrap och lyckades annordna en loptavling hem sa vi skulle komma ifran salen sa fort som mojligt..
Jag kommer hem och springer genast och berattar for morfaraldrarna om varan upptackt.. Grejen ar att jag skulle inte bry mig spec mycket om det inte var for att salen var inte helt intakt, den saknade namligen sitt huvud..
Jag vet att hajar inte direkt attackerar huvudet forst men anda.. nanting har atit pa den stackars salen..

Hursomhelst sa ringde dom till natt marinkontor, men dom sa inte vi behovde oroa oss..
Jag hoppas att dom har ratt och att denna lilla sal var ensam och helt vilse, det sista jag behover e att oroa mig for hajar ocksa, jag som redan e livradd for vatten..



Dom ar ju sa sota, men det racker me alla aggressiva krabbor vi har, dom ar tillrackligt att oroa sig for nar man badar..




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0