And I'm done!

ANTLIGEN! nu har jag alla mina 6 credits sa nu ska jag skicka in min nya ansokan imorgon.. wiieehoo antligen borjar jakten pa en ny familj i CA..

Helgen var kul och battre an jag forvantat mej, och definitvit lattare.. trodde aldrig att det skulle vara sa enkelt och inte spec jobbigt alls att samla ihop mina credits.. och jag larde mej till och me lite saker iaf..

Vi var 5 tjejer som akte i varan bil, 3 fran MA och 2 fran NH, jag kande ingen av dem men har haft lite kontakt pa mejl och dom verkade trevliga innan och vi hade det jattekul ihop..
Sa vi tog vagen over New Hampshire och Vermont och det var verkligen jattevackert.. Vi kom fram runt 7pm efter nagra stopp pa vagen..
Silver Bay ligger i Silver Bay Albany bredvid den stora sjon Lake George som ar helt fantastiskt vacker, och helt klar, man kan se sina fotter pa botten nar man har vatten upp till huvudet, skitcoolt..

Vi fick vara rum, skrev upp oss pa vilka klasser vi skulle ta och gick upp och duschade innan vi gick till matsalen och at middag, sen var vi lediga till 10pm da vi hade genomgang av "lararna", reglerna och hur Silver Bay fungerar sen sovdags.

Lordagen rullade pa me lektioner innan vi fick ledigt i nagra timmar sa vi kunde ta en kajaktur och bada lite,
sen middag innan hela stallet slacktes ner, stromavbrott tack vare att ett trad fallit ned over ledningarna (kandes lite som sverige)
Vi aupairer skulle efter middagen ha en ofrivillig teatershow for personalen som nu fick goras i morker.. det var faktiskt riktigt kul och jag hade rollen som ett springande trad..
Efter varan show var det meningen att personalen skulle ha en show for oss men pga stromavbrottet sa blev det installt likasa varat disco som dom anordnar pa lordagkvallarna, istallet blev det "lara kanna varandra" lekar och bonfire pa stranden me gitarrspelande och smors atande, vilket var riktigt trevligt tills den "ordinare personalen" (dom som jobbar dar hela sommaren, i kok/stad m.m) kom och avbrot.. Dom var riktiga partypoopers och forsokte ragga me sig alla tjejer, men dom lyckades inte utan fick vackert sitta och titta pa oss pa avstand.. var lite roligt for jga trodde att dom kande varandra me tanke pa att vara larare ar dar 1gang/manad, men tydligen sa gillar dom inte den ordinarie personalen, men det gor inget for det gjorde inte jga heller.. spec inte efter kommentaren utav en av tjejerna i koket som tydligen fatt rollen som korv vakt da tydligen korven var barnens mat, och alla vuxna gick och at av den..

surpuppa- Ar du verkligen 12 eller yngre?
jag- Vaa??
surpuppa- jag fragade, ar du verkligen 12 eller yngre?
jag- vada ser det ut som de eller?
surpuppa- nej de va de jag tankte, korven ar fakriskt for dom som e 12 eller yngre..
jag- jaha da far jag val ata dom vuxnas mat da!!

karring! och gissa hur det slutade, alla barnen at revbenen som serverades sa de fick kasta massor av korv..HAHA

Sondag och vill inte ga upp kl 7.45, da jag varit vaken halva natten, for varmt och for radd, tror ni inte att dom var tvungna att beratta spokhistorier om huset vi bodde i.. great, jag inbillade mej att vi hade ett spoke i varat rum, och vackte dom andra genom att tanda lampan kl 2.30am, for att sedan skylla pa att flakten lat for hogt sa jag var tvungen att skruva ner den och behovde lampan for att se..
Efter frukosten var det dags for fotbolls historia, trodde vi.. men det slutade me att vi spelade i 40min istallet, vilket var riktigt roligt, var ett tag sen och hade min kondition varit snappet battre och temperaturen varit snappet lagre hade jag nog gillat det extra mycket, men i halvtid ville jag bara do..
Sen direkt fran fotbollsplanen till en lektion om hur man lar sig andra sitt tank med tid och pengar.. det vi larde oss va att om man inte gar till starbucks varje dag och koper en frappe or whatever for $4 sa har man sparat $800 pa ett ar om man lagger dom i en burk och inte anvander dom till annat vill saga, sen spelade vi monopol resten av tiden.. Lektionerna ar ju som sagt inte super seriosa..

Sen lunch och hamfard.. laaaaang hemfard men trevlig och vi stannade pa nagra stallen aven pa vagen hem for att avnjuta George fran olika vinklar..

Nu ar jag tillbaka i Cape huset och funderar pa om jag ska byta rum da en myra i XXL storleken klattrar upp i min sang hela tiden, spelar ingen roll hur manga ganger jag sopar ned honom i golvet, undrar om det ar fo att jag har jordgubbar pa mina sangklader och han tror att dom ar akta?! eller sa ar han bara sallskapssjuk, vilket som,sa ar han inte valkommen i min sang..

Peace out

Nedrakning 5 dagar till isabells avskedparty, sen 5 veckor innan vi har 3 dagar innan hon aker till Osterrike for gott.. kommer bli saaaa tomt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0