Allmänbildad.. Ja Tack!

har haft en hel del diskussioner med min vardmorfar idag, det ar alltid lika kul.. Han ar super allmanbildad och tvattakta amerikan och sa jag icke allmanbildad och glomt det mesta jag larde mig i skolan..
Vi hade lite diskussioner nar Isabell var har under helgen bla hur invandringspolitiken och hur folk i allmanhet ser pa invandrare i Osterrike me tanke pa Hitler (ja han var osterrikare for er som missat det)

Sa nu for att fortsatta detta fragade han hur varan andra varldskriget utbildning (eller historieutbildning over huvudtaget) ser ut i Sverige.. Om USA ar lika mycket hjaltar i vara bocker som i Amerikanska..
For att sedan ga in lite mer pa ren militar/krigs politik.. det var valdigt intressant och jag tycker verkligen om nar vi sitter och disskuterar olika amnen och tittar pa skillnaderna mellan vara lander..

Dagen har annars varit lugn och varm, men lite vindig iaf.. Vi var ute me baten pa formiddagen och akte till en strand i Falmouth (dit aven Joe tog oss me hans bat) och slappade dar i nagra timmar..
Till middag at vi scallops (kammussla).. och for forsta gangen lagat mat till familjen, eller ja, jag tillagade potatisen (som numera alltid finns hemma, efter att jag forra vecka bokstavligt talat at upp all potatismos som tillagades for middag) jag gjorde klyftpotatis som inte hann bli 100% klar men dom tyckte om den anda..

Hursomhelst sa satt jag och tankte idag pa alla saker jag har upplevt och provat pa.. 
Atit alla sorters skaldjur och aven hummer (som jag alltid tyckt varit sa lyxigt)
sett alla dessa otroliga platser (men har mycket kvar att se)
hoppat fallskarm
spelat paintball
akt vattenskodor
suttut pa stranden och haft bonfire och grillat marshmallows (tilll smors)
lart mig badass sjalvforsvar
traffat galna och helt underbara manniskor (en del, nya vanner for livet)
bott i denna underbara familj och fatt varit del av hela familjen under 8,5manaders tid
festat me kandisar (jaja skateboard/snowboard eliten iaf)
sett otroliga soluppgangar och solnedgangar 
ar bara en del av alla minnen jag kommer ha fran mitt forsta ar i USA..

Jag ar sa tacksam for mitt liv och sa tacksam mot mig sjalv att jag faktiskt tog det har klivet.. jag behovde det verkligen..
Nu min sommar i Cape Cod ar en verklighet jag troligtvis aldrig kommer fa uppleva igen, jag lever i en drom..

Jag alskar verkligen USA och detta ar kommer jag minnas forevigt.. nu hoppas jag bara pa att jag ska lyckas hitta en ny familj for ett halvar, jag vet att vissa inte forstar varfor jag vill stanna langre, men det ar for mig jag gor detta, ingen annan.. sa det ar okej om ni inte forstar..



Sorry men min kamera ar tydligen ocksa pa semester, har inte blivit sa manga kort tagna senaste tiden..

Dags att sov i morgon blir det dagstrip till nanucket, annu ett stalle att bocka av..;)

GODNATT


Kommentarer
Postat av: Belle

Hahah "badass" självförsvar? Tatuera in en amerikansk flagg på rumpen så har du det gjort också...

2010-07-09 @ 04:22:17
URL: http://throughisaseyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0