Bjornen sover.. inte langre

Skont att min vardpappa vill att jag ska kanna mig saker i huset.. Innan han hoppade in i bilen sager han;

- "Jadu madda, hur ska detta ga.. du vet val att de va en bjorn vi hade pa bakgarden, hoppas den inte kommer tillbaka.. men jag tankte bara forbereda dig om det skulle vara nagot dar igen.. du ar ju lite radd av dig.. och forresten glom inte att lasa om dig nar du kommer hem.. trevlig helg!"
Med det sagt hoppar han in i bilen och ropar hejda nar dom backar ur garaget..

Jaha tack da.

ang bjornen sa var varat stangsel pa bakgarden inbucklat pa 3 stallen nar vi kom hem fran Marthas Vineyard, ett stalle var utifran in och de andra tva var innifran ut.. Dom spekulerade lite va de kunde vara och bjorn namdes, men sen var de inge mer tal om de..
Men nu igar hade tydligen min VP pratat me nan vildmarks snubbe och han sa att det absolut maste varit en bjorn och speciellt da vi pa baksidan har en flugfangar maskin (bredvid barnens lekplats for att fa bort lite flugor) och det ar tydligen en delikatess for en hungrig bjorn.. En hungrig svartbjorn..

Men jag ar fran Dalarna och dar har vi minsann ocksa bjorn.. inte pa bakgarden men iaf..
och har hort att svart bjorn ar den mer aggresiva sorten.. men jag ar inte spec radd, efter att ha varit fast pa varan baksida och slagit sig ut tror jag inte han e sa sugen pa att komma tillbaka, maste val finnas lattare satt att hitta foda..



men dom ser ju sa oskyldiga ut..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0