Kulturellt utbyte..

Haromdagen satt jag och Ale hemma hos henne och visade varandra varat land och staderna vi kommer ifran.. Det ar verkligen intressant hur olika landerna i varlden ar..
Och hur fucking brilliant Google maps ar..
Vi praktiskt taget gick omkring pa gatorna i hennes hemstad tittade pa hennes hus och skolorna hon gatt i, restauranterna hon brukar ga till och platserna hon och hennes vanner hanger pa..

Har ni provat det nangang forresten?? man tar den orangea gubben pa zoomskalan och placerar han vart du vill promenera runt.. Sverige ar som sagt inte lika uppdaterad som ex Mexico och USA, men ett jattebra satt att kolla upp hur ett framtida resmal ser ut..(Gratis tips fran mig till dig)

Sen skulle jag visa henne Nyhammar, fick upp en bild.. Da forsokte jag me Falun och vi lyckades fa fram korsnas vagen som gar over i gruvgatan, men thats it!
Vart lite besviken, ville ju visa henne nyhammars gator och mitt vackra falun.. men det far bli in real life, nar Ale kommer till Sverige och halsar pa..

Men visst ar det helt otroligt vad man kan gora med teknologin idag.. helt galet ju..
Jag alskar det, hur latt det ar att dela med dig av sin kultur, hur latt det ar att kolla upp saker..
jag alskar verkligen att sitta och disskutera med mina vanner om likheter och skillnader i vara hemlander och saklart har vi MANGA disskusioner om fordelarna och nackdelarna med att leva och bo i USA..

Namen titta, har har vi Ahlens parkeringen i Falun..
View Larger Map



Och har har vi mig och Ale, Gronkladda till St Patricks ara..
Detta var forsta gangen vi traffade varanda och helt ovetandes att vi var en perfect match..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0